KomDigital
MENUMENU
  • Forløb
  • Rammer for deltagelse
  • Læringsmateriale
  • Events
  • Nyheder
  • Baggrund
  • Tilmelding >
Tilbage til forsiden

Datastrategi og Ledelse

Når I skal implementere ny teknologi, gør I det bedst ved at sætte en god datastrategi
”I en travl hverdag var det fantastisk at få stillet en resurse og dedikeret tid af til at få hjælp til at gå ind og kigge mere overordnet på virksomheden som helhed”
View of a Businessman holding a 3d rendering artificial intelligence concept with a brain and app
Johnny Møller
Direktør, Online Advisor
Johnny Møller, Direktør, Online Advisor fortæller her om deres KomDigital forløb:

“Et KomDigital forløb er effektivt – særligt i tilfælde hvor I er klar til at få perspektiv på jeres virksomhed ift. Big Data og jeres særlige kvalitet som virksomhed. Fantastiske redskaber og en meget praktiskorienteret proces” 

Udfordring/Intention: I forbindelse med nylig fusionering at få hjælp til at få styr på vores forskellige systemer og deres data. 

Proces: I en travl hverdag var det fantastisk at få stillet en resurse og dedikeret tid af til at få hjælp til at gå ind og kigge mere overordnet på virksomheden som helhed. Med de redskaber og den praktiskorienterede arbejdsproces, som forløbet faciliterede, etablerede vi en 5 års innovation og vækststrategi, som er forankret i det arbejdende team inkl. ledelse. Den indeholder både måltal og de konkrete kvaliteter og værdier, som vi som gruppe og virksomhed er motiveret for at arbejde med. Vores virksomhedskultur arbejder i høj grad med medarbejderansvar og – involvering. Forløbet var en stor hjælp til at samle vores kræfter i samme retning og hjælpe os på samme side i forhold til en involverende tilgang til vores kunder. 

Før forløbet oplevede vi: Forskellig arbejdskultur mellem medarbejderne samt forskellig forståelse af hvad vi skulle som virksomhed. 

Efter forløbet oplever vi: At vores nye strategi nu er 100% medarbejderejet, hvilket gør, at vi er afklarede og går i samme retning i forhold til vores målsætninger, som er at involvere og styrke vores kunder.

 

Læs mere om Online Advisor her

Se også case videoen nedenfor  

I filmen her fortæller Johnny Møller, Direktør, Online Advisor, om deres erfaringer med at deltage i KomDigtial kompetenceudviklingsforløbet med Pernille Rydén. 

Filmen er én af flere case historier fra KomDigital, hvor deltagere fortæller om deres erfaringer med at deltage i ét af de kompetenceudviklingsforløb, som KomDigital tilbyder.

Hvordan kan I skabe værdi med jeres data, og hvad kræver det at forberede og sætte en god datastrategi?​

Ny teknologi kræver oftest nye processer og forandringer i virksomheden og den daglige organisation.

Vi hjælper med at sætte fokus på de menneskelige aspekter og udfordringer i implementering af dataprojekter, og på hvad der skal til hos jer for at få mest muligt ud af investeringerne.

I dette forløb får I identificeret, om jeres egentlige mindset matcher jeres overordnede strategi og forretningsmodel.

Underviser og facilitator er Pernille Rydén, lektor og ph.d., DTU Diplom. Pernille er en erfaren underviser og forsker bl.a. i strategisk tænkning, organisatorisk transformation og digitale teknologier. 

Varighed af forløb: 3 måneder

Det kan I få ud af det:
  • Bliv opmærksom på de mentale faldgruber, der er i digitale transformationsprocesser.
  • Få konkrete værktøjer, der kan hjælpe med at finde ud af, hvordan Big Data kan bruges til at skabe nye eller bedre ydelser og derved skabe større værdi for kunder og andre interessenter.
  • Få testet og identificeret både ledelse og medarbejderes mindset og se, om disse er i overensstemmelse med virksomhedens strategiske tilgang.

Her kan du læse en artikel fra Tech Management, hvor Pernille Rydén giver råd til at lære dit mindset at kende og på den måde udvikle din organisation:

Få styr på dit mindset og vind en forlomme i det teknologiske kapløb

Læs hele artiklen her: https://techmanagement.dk/artikel/faa-styr-paa-dit-mindset-og-vind-en-forlomme-i-det-teknologiske-kaploeb-5217

Her kan du se og downloade vores brochure om forløbene:

KomDigital – brochure 2020

Hvad har de deltagende virksomheder sagt om KomDigital?

Hør historier fra virksomheder der allerede har gennemført et KomDigital Forløb

”De to afdelinger (IT og forretningsudvikling, red.) har fået en grundlæggende og fælles indsigt og forståelse for UX og Al og for metodikker, der skaber en god brugeroplevelse for kunden. Det vil helt sikkert i fremtiden betyde, at vi vil kunne udvikle produkter med brugeren i centrum.”

Jeppe Sigfusson

Head of Architecture & Technology, VP Securities

Listen to "Det lille eksperiment" on Spreaker.

”Hele idéen med at deltage i forløbet var at gøre tingene anderledes, end vi havde gjort før. Det gav værdi for os, at få folk ind udefra og få input til andre måder at gøre tingene på. Det var også attraktivt for os at deltage, fordi der var et start og et slut. Vi fik et skræddersyet forløb – og blev hjulpet hele vejen igennem til at nå et slutprodukt.”

Jeppe Sigfusson

Head of Architecture & Technology, VP Securities

"Vi troede, vi skulle i gang med AI, men efter mødet med KomDigital lærte vi, at de vigtigste prioritet for os lige nu er at arbejde med UX og Predictive Analytics. Forløbet vil være med til at bære vores forretning i fremtiden”

Johnny Noisen

Udviklingsdirekør, Nethire

”Gennem KomDigital projektet har vi fået indsigt i den teknologi, der driver branchen“

Bjarne Dyrberg

Chef for Marked og Uddannelsespolitik hos Forsikringsakademiet

“DTU har givet os en grundlæggende forståelse for vores data”

Lukas Babalola Andersson

Lyngby Boldklub

"KomDigital har skærpet vores fokus på UX som en central del af vores virksomheds DNA. Desuden har forløbet også udfordret vores måde at analysere kritiske proces data og givet et nyt syn på, hvordan vi fortsat kan arbejde med tidsserieanalyse.  

Kombinationen af den brugerdrevet tilgang og den dybe tekniske indsigt har uden tvivl gjort KomDigital til et meget værdifuldt forløb for vores virksomhed." 

Emil Jakobsen

Consibio 

"Den indledende sparring med teamet bag KomDigital projektet guidede os sikkert mod relevante faglige workshops, med et udgangspunkt i vores behov og skønnede udgangspunkt. 

Den deraf efterfølgende deltagelse i de faglige workshops gav os et rigtig godt indblik i tre relevante teknologier. IoT viste sig nok mest relevant for os, men både UX og AI overraskede os, fordi eksperterne viste os et mere komplekst billede af teknologierne – hvor vore hidtidige indblik var mere populistisk præget. Et væsentligt outcome var, at vi kom i gang med at eksperimentere med IoT og derved fik en yderst konkret forståelse. I forløbet vurderede jeg som ejer af Navadan, at bestyrelsen skulle inddrages, fordi vores projekter i regi af KomDigital vil få betydelig strategisk betydning for virksomheden. "

  

Peter Krogh

CEO, Navadan 

"Med KomDigital fik vi en intern forventningsafstemning, hvor vi blev klogere på, hvilken digitaliseringsgrad vi som virksomhed gerne vil arbejde hen imod. I arbejdet med de forskellige workshops blev det tydeligt for os, hvordan vi med data kan blive endnu bedre til at ramme plet hos vores gæster. KomDigital forløbet har givet os som team et pusterum til at fordybe os i udvikling og at lægge en mere digitaliseret plan for fremtiden.”

Jesper Nøhr Kjærsig

CEO, Nohrcon, www.nohrcon.dk

Tilbage til Forløb
eu

KomDigital projektet er afsluttet pr. 31/12-22. Hjemmesiden opdateres derfor ikke længere.